ارتقاي خانه بهداشت خواسته اهالي بغداده
اهالي روستاي بغداده شهرستان سرايان خواستار ارتقاي خانه بهداشت اين روستا به مركز بهداشتي- درماني هستند.
جمعي از اهالي در گفت وگو با خبرنگار ما خواستارتوجه و رسيدگي مسئولان استاني و شهرستاني به وضعيت فعاليت هاي درماني با توجه به جمعيت اين روستا شدند.
مالدار يكي از اهالي روستا در اين خصوص مي گويد: بيشتر مردم زحمت كش روستا به دامداري مشغول اند و وجود ٣٢ هزار راس دام در روستا مي طلبد تا خدمات بهداشتي و درماني با حساسيت و امكانات بيشتر به صورت مستمر ارائه شود.
يكي از اعضاي شوراي اسلامي روستا نيز اضافه مي كند: با تمام توجه و خدمات مسئولان، كمبود امكانات بهداشتي و درماني در روستاي بغداده به عنوان پرجمعيت ترين روستاي شهرستان مشهود است و ارتقاي خانه بهداشت به مركز بهداشتي- درماني به يكي از خواسته هاي عمومي اهالي تبديل شده است.وي تصريح كرد: حدود ٢ هزار نفر در اين روستا سكونت دارند در حالي كه ارائه خدمات بهداشتي- درماني با ديگر روستا هاي كم جمعيت چندان تفاوتي ندارد.
خسروي يكي از جوانان روستاست كه خود را دانشجو معرفي مي كند. وي ضرورت ارتقاي خدمات بهداشتي و درماني را با توجه به محروميت بافت روستا متذكر مي شود و اضافه مي كند: استقرار پزشك به صورت سيار آن هم يك يا دو روز در هفته جواب گوي حجم مراجعات و نياز اهالي نيست و بيشتر مردم روستا دام دار هستند و با توجه به خشكسالي هاي مكرر و مشكلات نگهداري دام، قادر به مراجعه به ديگر نقاط نيستند و ارائه خدمات مستمر بهداشتي- درماني در اين خصوص ضروري است.
عربي، دهيار روستا نيز با تاييد مشكلات اضافه مي كند: علاوه بر معضلات مطرح شده توسط اهالي تامين دارو و نبود آمبولانس نيز از جمله مشكلات بهداشتي- درماني روستاست و مردم روستا براي تهيه يك داروي جزئي بايد به شهر آيسك و ديگر نقاط شهرستان مراجعه كنند.وي نبود آمبولانس را نيز متذكر مي شود و مي گويد: تمام بيماران با وسيله شخصي به مراكز درماني منتقل مي شوند و اين مسئله در بسياري از مواقع باعث تشديد بيماري و صرف هزينه زيادي مي شود و اورژانس آيسك و سه قلعه نيز با توجه به بعد مسافت قادر به ارائه خدمات نيست.دهيار روستاي بغداده تنها راه رفع مشكلات بهداشتي- درماني روستا را ارتقاي خانه بهداشت به مركز بهداشتي و درماني عنوان مي كند و مي افزايد: با تحقق اين امر اهالي ٥ روستاي هم جوار نيز از خدمات مطلوب بهداشتي و درماني برخوردار خواهند شد.
وبلاگ خبری شهر آیسک در راستای اطلاع رسانی وانعکاس اخبار شهر آیسک به مسئولیت اینجانب جواد حاتمی راه اندازی شده ووابسته به هیچ حزب وگروه وجناحی نیست ومتعلق به تمام آیسکی ها می باشد.