اهالي روستاي بغداده شهرستان سرايان خواستار ارتقاي خانه بهداشت اين روستا به مركز بهداشتي- درماني هستند.

جمعي از اهالي در گفت وگو با خبرنگار ما خواستارتوجه و رسيدگي مسئولان استاني و شهرستاني به وضعيت فعاليت هاي درماني با توجه به جمعيت اين روستا شدند.

مالدار يكي از اهالي روستا در اين خصوص مي گويد: بيشتر مردم زحمت كش روستا به دامداري مشغول اند و وجود ٣٢ هزار راس دام در روستا مي طلبد تا خدمات بهداشتي و درماني با حساسيت و امكانات بيشتر به صورت مستمر ارائه شود.

يكي از اعضاي شوراي اسلامي روستا نيز اضافه مي كند: با تمام توجه و خدمات مسئولان، كمبود امكانات بهداشتي و درماني در روستاي بغداده به عنوان پرجمعيت ترين روستاي شهرستان مشهود است و ارتقاي خانه بهداشت به مركز بهداشتي- درماني به يكي از خواسته هاي عمومي اهالي تبديل شده است.وي تصريح كرد: حدود ٢ هزار نفر در اين روستا سكونت دارند در حالي كه ارائه خدمات بهداشتي- درماني با ديگر روستا هاي كم جمعيت چندان تفاوتي ندارد.

خسروي يكي از جوانان روستاست كه خود را دانشجو معرفي مي كند. وي ضرورت ارتقاي خدمات بهداشتي و درماني را با توجه به محروميت بافت روستا متذكر مي شود و اضافه مي كند: استقرار پزشك به صورت سيار آن هم يك يا دو روز در هفته جواب گوي حجم مراجعات و نياز اهالي نيست و بيشتر مردم روستا دام دار هستند و با توجه به خشكسالي هاي مكرر و مشكلات نگهداري دام، قادر به مراجعه به ديگر نقاط نيستند و ارائه خدمات مستمر بهداشتي- درماني در اين خصوص ضروري است.

عربي، دهيار روستا نيز با تاييد مشكلات اضافه مي كند: علاوه بر معضلات مطرح شده توسط اهالي تامين دارو و نبود آمبولانس نيز از جمله مشكلات بهداشتي- درماني روستاست و مردم روستا براي تهيه يك داروي جزئي بايد به شهر آيسك و ديگر نقاط شهرستان مراجعه كنند.وي نبود آمبولانس را نيز متذكر مي شود و مي گويد: تمام بيماران با وسيله شخصي به مراكز درماني منتقل مي شوند و اين مسئله در بسياري از مواقع باعث تشديد بيماري و صرف هزينه زيادي مي شود و اورژانس آيسك و سه قلعه نيز با توجه به بعد مسافت قادر به ارائه خدمات نيست.دهيار روستاي بغداده تنها راه رفع مشكلات بهداشتي- درماني روستا را ارتقاي خانه بهداشت به مركز بهداشتي و درماني عنوان مي كند و مي افزايد: با تحقق اين امر اهالي ٥ روستاي هم جوار نيز از خدمات مطلوب بهداشتي و درماني برخوردار خواهند شد.