گزارش تصویری

گزارش تصویری حضور استاندار در نماز جمعه آیسک شهرستان سرایان-28 تیرماه

http://www.sk-portal.ir/index.php?option=com_content&task=view&id=3653&Itemid=1

سفر استاندار به آیسک

در آیسک اعلام شد: سه باب بيمارستان به زودي در استان افتتاح مي شود

استاندارخراسان جنوبي كه ظهر امروز در جمع نمازگزاران شهر آيسك از توابع شهرستان سرايان سخن مي گفت با بيان اين مطلب افزود:در حال حاضر 400ميليارد تومان پروژه عمراني در بخش هاي مختلف راه سازي، آبرساني ،گازرساني و بهداشت و درمان در استان آماده افتتاح است كه به زودي با حضور مقامات كشوري مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري خراسان جنوبي، قهرمان رشيد با بيان اينكه در حال حاضر بالغ بر 12 هزار واحد مسكن مهر شهري و روستايي در استان آماده افتتاح است، گفت:هفته آينده 3باب بيمارستان در شهرستان هاي سرايان، درميان و سربيشه به بهره برداري خواهد رسيد.

وي به خدمات دولت نهم و دهم در استان خراسان جنوبي و شهرستان سرايان اشاره كرد و افزود: در مجموع سفرهاي هيئت دولت به استان 96 مصوبه در زمينه توسعه شهرستان سرايان با اعتباري بالغ بر 60ميليارد تومان به تصويب رسيده و اجرايي شده است.

وي ادامه داد: از ابتداي دولت دهم تا دهه فجر سال گذشته 759 پروژه عمراني با اعتباري بالغ بر 90ميليارد تومان در شهرستان سرايان به بهره برداري رسيده است.

وي به اختصاص 60ميليارد تومان اعتبار در سفر چهارم هيئت دولت به استان در زمينه توسعه عمران شهري و روستايي اشاره كرد و افزود: از اين مبلغ بالغ بر يك ميليارد تومان به شهرداري هاي شهرهاي آيسك، سرايان و سه قلعه تخصيص يافته است.

وي اجراي طرح هاي آب و فاضلاب شهر آيسك با اعتباري بالغ بر يك ميليارد و 500ميليون تومان، احداث مجتمع آبرساني شهر آيسك،گازرساني به شهر آيسك، احداث 6باب خانه عالم در روستاهاي شهر آيسك ، توسعه شركت هاي سهامي زراعي آيسك ،بازسازي گلزار شهداي اين شهر و ساخت كتابخانه عمومي شهر آيسك را تنها بخشي از خدمات و اقدامات دولت نهم و دهم در اين شهر دانست و افزود: خدمات واقداماتي كه در دولت نهم ودهم در استان خراسان جنوبي به انجام رسيده قابل مقايسه با گذشته نيست.

وي افزود: در حال حاضر در بسياري از شاخص ها، خراسان جنوبي حائز رتبه هاي برتر كشوري است كه نشان دهنده تلاش جدي و عزم راسخ خدمتگزاران اين استان است.

وي به رتبه دوم خراسان جنوبي در بخش مسكن مهر در كشور اشاره كرد و ادامه داد:خراسان جنوبي داراي بالاترين مولفه هاي امنيتي در كشور است كه مي تواند به عنوان يك زيرساخت مهم در توسعه اقتصادي مورد توجه قرار گيرد.

وي به كسب مقام اول خراسان جنوبي در زمينه مرزباني و كنترل مرزها در كشور اشاره كرد و گفت: استانداري خراسان جنوبي رتبه اول سومين جشنواره ملي ارتباطات و فناوري اطلاعات كه در تهران برگزار شد را به خود اختصاص داد.

وي گازرساني به استان را از ديگر اقدامات خوب دولت در راستاي محروميت زدايي در استان دانست و ادامه داد:تمامي اقدامات در اين زمينه در دولت هاي نهم و دهم صورت گرفته به طوريكه تا كنون بالغ بر 570 ميليارد تومان در اين بخش در استان هزينه شده است.

وي يادآور شد:درحال حاضر 90درصد از جمعيت شهري و 20درصد از جمعيت روستايي استان از نعمت گاز برخوردار هستند كه اين رقم در آينده نيز افزايش خواهد يافت.

وي سرانه گازرساني در كشور را بين يك ميلون تا يك ميلون و پانصد هزار تومان دانست و افزود: اين رقم در خراسان جنوبي به دليل پراكندگي جمعيت بالغ بر 6ميليون تومان است كه نشان دهنده توجه جدي دولت به مناطق محروم و استان هاي دور افتاده و كم برخوردار است.

استاندارخراسان جنوبي، با بيان اينكه در بحث بهداشت و درمان نيز در كشور 20هزار و 800فقره كارت درمان صادر شده است ، گفت:از مجموع اين تعداد 11هزار و 300فقره كارت درمان براي استان خراسان جنوبي صادر شده كه نشان دهنده توجه جدي دولت به مناطق محروم و دورافتاده است.

رشيد، با بيان اينكه در اجراي طرح تحرك اجتماعي در بخش بانوان نيز خراسان جنوبي حائز رتبه اول كشوري شده است ادامه داد: در موضوع سلامت اداري خراسان جنوبي داراي بالاترين رتبه كشوري است.

* حضور حماسي مردم در انتخابات ،نقشه هاي شوم دشمنان را خنثي كرد.

مقام عالي دولت در استان در بخش ديگري از سخنان خود به نامگذاري سال جاري از سوي رهبر حكيم و فرزانه انقلاب اسلامي با نام حماسه سياسي و حماسه اقتصادي اشاره كرد و گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در انتخابات اخير تمام توان خود را در جهت حضور كم رنگ مردم در پاي صندوق هاي راي بكارگرفتند كه خوشبختانه با هوشياري و بصريت مردم عزيز ايران اسلامي و نيز هدايت هاي پيامبرگونه رهبر حكيم و فرزانه انقلاب اسلامي نتواستند به اهداف شوم و پليد خود دست پيدا كنند.

رشيد سياه نمايي و نااميد كردن مردم را از مهمترين نقشه هاي دشمنان نظام اسلامي دانست و افزود:آنها سعي داشتند با ايجاد تفرقه و نفاق و نيز دودستگي مردم را نااميد كرده و حضورشان را در پاي صندوق هاي راي كم رنگ كنند كه حضور پر شور و شعور مردم عزيز ايران در روز 24 خردادماه تمامي نقشه هاي شوم آنان را يكبار ديگر نقش برآب كرد.

وي به فرمايش گوهر بار حضرت امام راحل(ره) مبني بر اينكه:"مردم ايران از مردم حجاز در عصر رسول ا... ومردم عراق در عصر اميرالمومنين و امام حسين (ع)برترند" اشاره كرد و افزود: حضور حماسي مردم در تمامي عرصه هاي داخلي و بين المللي بدون شك ترجمان واقعي اين فرمايش گوهر بار امام راحل(ره) است كه مردم ايران يك بار ديگر آن را اثبات كردند.

وي با بيان اينكه بي نظيرترين و كيفي ترين حضور در انتخابات متعلق به ايران اسلامي است گفت: كشورهايي كه فرياد دموكراسي خواهي آنان گوش فلك را كر كرده است در تاريخ خود هيچگاه چنين حضور بي نظيري را تجربه نكرده اند.

وي حضور مردم در پاي صندوق هاي راي را حاصل همبستگي ، وحدت، تكيه بر اسلام ناب محمدي و نيز رهبري ها و هدايت هاي امام راحل(ره) و رهبر حكيم و فرزانه انقلاب اسلامي دانست و افزود:خراسان جنوبي با مشاركتي بالغ بر 86درصدي توانست رتبه اول مشاركت در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و چهارمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر وروستا را به خود اختصاص دهد كه به خاطر اين توفيق بزرگ الهي بايد شكرگذار و شاكر خداوند بود.

وي به تلاش شبانه روزي مسئولين ذي ربط در اين زمينه اشاره كرد وافزود: مسئولين دستگاه هاي اجرايي ذي ربط نيز با تلاش خستگي ناپذير خود زمينه حضور مردم در پاي صندوق هاي راي را فراهم آوردند تا آنها بتوانند رئيس جمهور محبوب خود را انتخاب نمايند.

وي ضمن تبريك به رئيس جمهور منتخب ملت، گفت: به تمامي منتخبين شوراهاي اسلامي شهر و روستا نيز كه توانستند اعتماد ملت را جلب كنند تبريك عرض مي كنم.

وي در پايان خاطرنشان ساخت:پايه اصلي انقلاب اسلامي بر خون شهدا بنا شده است و در حال حاضر نيز هر چه كار و تلاش صورت گيرد باز هم مرهون خون شهدا و مردم خوب و لايتمدار استان خراسان جنوبي هستيم.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سرایان مطرح کرد

 
کمک یک میلیارد و 200 میلیون تومانی خیران به کتابخانه آیسک

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سرایان با بیان اینکه خیران در احداث کتابخانه آیسک مشارکت فعال داشته‌اند، گفت: بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان توسط خیران در این پروژه هزینه شده است.

 

خبرگزاری فارس: کمک یک میلیارد و 200 میلیون تومانی خیران به کتابخانه آیسک

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد فولادی صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از ساختمان کتابخانه عمومی آیسک اظهار کرد: جایگاه کتاب و کتابخوانی بر هیچ کس پوشیده نیست و کتاب انبوهی از علم، معرفت و تمدن را به جامعه منتقل می‌کند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سرایان از افتتاح کتابخانه آیسک به عنوان افتخاری برای شهرستان سرایان و شهر آیسک یاد کرد و افزود: امید است از این مرکز فرهنگی به نحو احسن و به صورت مطلوب و بهینه استفاده شود.

فولادی با بیان اینکه کتابخانه شهید انصاری آیسک در سال 70 و در ساختمانی استیجاری به مساحت 120 متر مربع راه‌اندازی شد، تصریح کرد: ساختمان کنونی این کتابخانه با زیربنای 420 متر مربع از بخش‌های مختلفی همچون سالن‌های مطالعه خواهران و برادران،‌ مخزن، نمازخانه، بخش کودک، نشریات و غیره تشکیل شده است.

وی به احداث سالن اجتماعات در کنار کتابخانه اشاره کرد و افزود: امید است در اعتبارات سال 92 در ارتباط با تکمیل سالن اجتماعات این کتابخانه توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سرایان از برگزاری ماهانه بیش از 40 مسابقه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان خبر داد و گفت: با اختصاص نیرو از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور این کتابخانه به زودی در دو شیف به ارائه خدمات به مراجعان می‌پردازد.

فولادی با بیان اینکه خیران در احداث کتابخانه آیسک مشارکت فعال داشته‌اند، خاطر نشان کرد: بیش از یک ‌میلیارد و 200 میلیون تومان توسط خیران در این پروژه هزینه شده است و‌ مساعدت‌های خیران برای احداث این کتابخانه با اعتبارات اختصاص یافته توسط دولت، برابری می‌کند.

همچنین امام جمعه آیسک در این مراسم اظهار کرد: توسعه علم و ترویج فرهنگ کتابخوانی و بالا بردن فرهنگ عمومی در جامعه خواسته اسلام است.

حجت‌الاسلام حسین عرب اذعان داشت: با توجه به آموزه‌های دینی، اسلام برای سوادآموزی و کتاب و کتابخوانی اهمیت فوق‌العاده‌ای قائل شده است.

وی با بیان اینکه روایات فراوانی در مذمت جهل وجود دارد، تصریح کرد: در سیره اهل بیت(ع) نیز توجه زیادی به بحث سوادآموزی و کتابخوانی شده است.

امام جمعه آیسک با اشاره به امکانات و فضای بسیار خوب کتابخانه آیسک، گفت: باید از امکانات موجود در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه حداکثر استفاده را کرد.

بخشدار اسبق آیسک نیز از آیسک به عنوان شهری با سابقه فرهنگی بالا و دارای استعداد‌های نخبه و دانش آموخته‌های متعدد یاد کرد و افزود: نقص بزرگ شهر ما عدم وجود فضای مناسب برای کتابخانه بود.

وی از شورای اسلامی شهر آیسک به دلیل تأمین و آماده‌سازی زمین کتابخانه قدردانی کرد و اذعان داشت: مکان کتابخانه در بهترین موقعیت مکانی و در دسترس آحاد جامعه است.

ساختمان کتابخانه شهید انصاری آیسک به بهره‌برداری رسید

 
ساختمان کتابخانه شهید انصاری آیسک به بهره‌برداری رسید

طی مراسمی و با حضور مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی، فرماندار شهرستان سرایان و جمعی از مسئولان، ساختمان کتابخانه شهید انصاری آیسک به بهره برداری رسید.

 

خبرگزاری فارس: ساختمان کتابخانه شهید انصاری آیسک به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد قریب صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از ساختمان کتابخانه عمومی آیسک، با بیان اینکه سرانه مطالعه در ایران در مقایسه با بسیاری از کشورها، از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست، اظهار کرد: محیا نبودن زیرساخت‌های لازم از جمله فضاهای فیزیکی یکی از دلایل پایین بودن سرانه مطالعه در ایران است.

وی سرانه مطالعه در استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: استان با سرانه مطالعه 92 دقیقه‌ای پس از استان‌های تهران و زنجان در رتبه سوم کشوری قرار دارد و در دولت نهم و دهم توجه ویژه‌ای به فراهم شدن زیرساخت‌های فرهنگی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی شده است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با کتابداران سراسر کشور در سال 90 اشاره کرد و اذعان داشت: هنوز با آنچه مد نظر مقام معظم رهبری است فاصله داریم و امید است با همت مردم کشورمان به ویژه مردم فرهنگ‌دوست استان به افق‌های پیش‌بینی شده دست یابیم.

قریب لازمه اختصاص نیرو به کتابخانه‌های عمومی را میزان زیر بنا و تعداد عضو کتابخانه ذکر کرد و افزود: در ارتباط با اختصاص نیروی دوم به کتابخانه آیسک مکاتبات و مقدمات اولیه انجام شده است که امیدواریم با ارتقای درجه این کتابخانه و اختصاص نیرو،‌ کتابخانه آیسک در دو شیفت به مراجعان و اعضا ارائه خدمت کند.

وی ورود خیران به عرصه کتابخانه‌سازی را یکی از راه‌های برون رفت کتابخانه‌های عمومی از مشکلات زیرساختی دانست و اضافه کرد: اداره کتابخانه‌های عمومی سرایان در اخذ کمک‌های خیران در استان پیشرو است.

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی سرایان نیز در این مراسم از کتاب و کتابخوانی به عنوان یکی از مهم‌ترین راهکارهای رشد و توسعه فرهنگ جامعه یاد کرد و متذکر شد: هیچ وقت کتاب از ما جدا نیست بنابراین باید در ارتباط با ارتقای فرهنگ مطالعه در جامعه از تمامی امکانات موجود استفاده کنیم.

علی نبی‌زاده از تبلیغ به عنوان یکی از بُرنده‌ترین صلاح‌ها یاد کرد و گفت: باید از این صلاح در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه و ترغیب مردم به کتابخوانی بهره برد.

وی از تمامی افراد و نهادهایی که در احداث کتابخانه آیسک ایفای نقش کرده‌اند تشکر و قدردانی کرد و ابراز داشت: سعی می‌کنیم در اعتبارات سال 92 به محوطه‌سازی و تکمیل سالن اجتماعات این کتابخانه توجه ویژه صورت گیرد.

فرماندار سرایان با انتقاد از کسانی که سعی در زیرسوال بردن خدمات دولت دارند، تصریح کرد : باید چشم‌های خود را باز کنیم و بصیرت خود را افزایش دهیم.

نبی زاده بسیاری از مشکلات اقتصادی را ناشی از تحریم‌ها و دشمنی‌های کشورهای خارجی دانست و اذعان‌ داشت: این ناجوانمردی است که خدمات دولت را زیرسوال ببریم.

کتابخانه عمومي آيسک بعد از 6 سال صاحبخانه شد

کتابخانه عمومي آيسک بعد از 6 سال صاحبخانه شد
خراسان جنوبي - مورخ چهارشنبه 1392/04/26 شماره انتشار 18455

 

ساختمان کتابخانه عمومي شهيد علي انصاري آيسک سرايان بعد از 6 سال به بهره برداري رسيد.

رئيس اداره کتابخانه هاي عمومي سرايان عصر دوشنبه در مراسم افتتاح اين کتابخانه با اشاره به تاسيس کتابخانه عمومي آيسک در سال 70 و استقرار آن در يک ساختمان استيجاري گفت: عمليات احداث ساختمان کتابخانه سال 86 در زمين واگذاري از سوي شوراي اسلامي و شهرداري آيسک آغاز شد.

«فولادي» با بيان اين که اين کتابخانه در زميني به مساحت هزار و 400 و زيربناي 420 متر مربع با هزينه اي بيش از 3 ميليارد ريال احداث شده است، افزود: کتابخانه 10 هزار جلد کتاب و مشتمل بر بخش هاي مختلف سالن کودک، مخزن، نمازخانه و ...است.

به گفته وي، حدود يک ميليارد و 200 ميليون ريال اعتبار هزينه شده در اين پروژه توسط خيران، اهالي منطقه، نيکوکاران جامعه ياوري مدرسه ساز تهران و انجمن حامي تامين شده است.

وي با اشاره به فعاليت فقط يک نيرو در اين کتابخانه از مسئولان خواست به منظور فعاليت کتابخانه در 2 شيفت، نيروي لازم را جذب کنند. وي بر اختصاص اعتبار بيشتر براي تکميل ديگر بخش هاي کتابخانه به ويژه سالن اجتماعات و حصارکشي آن تاکيد کرد.مدير کل کتابخانه هاي عمومي هم در اين مراسم با اشاره به تاکيد مقام معظم رهبري مبني بر ضرورت قرار گرفتن کتاب در سبد غذايي خانواده ها گفت: در رسانه ها بسياري از کالاهاي بي ارزش تبليغ مي شود در حالي که جاي کتاب در اين تبليغات خالي است.

«قريب» سرانه روزانه مطالعه در کشور را 75 دقيقه اعلام و اضافه کرد: سرانه مطالعه در استان از نرم کشوري بهتر است.

کتابخانه عمومي شهيد انصاري آيسک و 31 کتابخانه در کشور همزمان با کتابخانه مرکزي سمنان توسط معاون اول رئيس جمهور مورد بهره برداري قرار گرفت.

شرکت 110 ورزشکار در مسابقات فوتسال جام رمضان آيسک

شرکت 110 ورزشکار در مسابقات فوتسال جام رمضان آيسک

مسابقات فوتسال جام رمضان در آيسک با حضور 110 ورزشکار در قالب 11 تيم از جمعه در اين شهر آغاز شد. مسئول ورزش و جوانان آيسک برگزاري اين مسابقات را در 2 گروه اعلام کرد و گفت: از هفته آينده مسابقات شطرنج خواهران و برادران در 3 رده سني 16 و 12 سال و آزاد و مسابقات واليبال ويژه بانوان نيز برگزار مي شود. «کمالي منش» افزود: مسابقات پيشکسوتان در رشته فوتسال هم ويژه رده سني بالاي 35 سال برگزار خواهد شد.

امسال امکان راه اندازي نمايندگي ثبت احوال در آيسک وجود ندارد

امسال امکان راه اندازي نمايندگي ثبت احوال در آيسک وجود ندارد

شهروندي شنبه، 25 خرداد در پيامي اين سوال را مطرح کرد که« آقاي مدير کل، نمايندگي ثبت احوال کي در آيسک افتتاح مي شود؟»ژ

مسئول روابط عمومي اداره کل ثبت احوال پاسخ داد: با توجه به اين که تاسيس نمايندگي مستلزم داشتن شرايطي از قبيل کارکرد جمعيت، بعد مسافت تا مرکز شهرستان، همکاري مسئولان محلي و تامين امکانات و تجهيزات مورد نياز است و از طرفي با توجه به محدود بودن امکانات و اعتبارات دستگاه در راهبردهاي سال 92 اين اداره کل، افتتاح يک نمايندگي در سده پيش بيني شده است بنابراين امسال امکان راه اندازي نمايندگي در آيسک ميسر نيست.

رئيس ميراث فرهنگي اعلام کرد:

 
غارنوردان ناآگاه تهديدي براي غار اژدهاي آيسک
 
خراسان جنوبي - مورخ چهارشنبه 1392/04/05 شماره انتشار 18437 

غار شگفت انگيز بتون آيسک معروف به غار اژدها يکي از جاذبه هاي منحصر به فرد گردشگري سرايان محسوب مي شود که به دليل هجوم غارنوردان ناآگاه در معرض تخريب قرار گرفته است.

اين غار در روستاي چرمه بخش آيسک و در نزديکي يک مکان تفريحي زيارتي به نام پيراباذر قرار دارد. براي ورود به اين غار که هنوز ناشناخته باقي مانده است بايد از تجهيزات کوهنوردي استفاده کرد. داخل غار آب قابل آشاميدن و بسيار سرد روان است. وجود قنديل هاي زيبا و آهکي و بي انتها بودن غار که هنوز هم انتهاي آن کشف نشده از شگفتي هاي اين جاذبه منحصر به فرد گردشگري است. غار بتون در يک کوه صخره اي واقع و از سنگ هاي آهکي و رسوبي تشکيل شده است. اين غار آهکي داراي مجموع فرود 400 متر و عمق حدود 3 کيلومتر است.

پس از ورود به غار به يک سالن 50 متري وارد مي شويم که در انتهاي آن دهنه چاه اول به خوبي نمايان و عمق آن حدود 25 متر است. يکي از نکته هاي جالب در اين غار وجود گياهي است که در مقابل نور چراغ حالت فلورسنت به خود مي گيرد و نور منتشر مي کند. پس از رسيدن به سالن بزرگ انتهايي که داراي استلاگميت هاي بسياري است وارد تونل حوضچه اي مي شويم. آب حوضچه بسيار سرد است. در يکي از چاه ها حوضچه اي خشک شده که کف آن از بلورهاي سفيد و زيبا مفروش است.

داخل اين غار مي توان انواع تزئينات آهکي مثل استلاگميت (لوله اي، ميله اي، گل کلمي و...) حوضچه هاي آب معدني، بلورهاي زيباي کوارتز و کلسيت و پديده بي نظير و کمياب مرواريد غار را مشاهده کرد. غار اژدها در واقع دومين غار عميق شرق کشور محسوب مي شود. رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري سرايان در اين باره مي گويد: اين غار توسط شبکه ملي زيست محيطي کشور نمايندگي خراسان جنوبي با هزينه بيش از 100 ميليون ريال کشف شد.

«عرب» مي افزايد: پيمايش غار فقط توسط غارنوردان زبده و دوره ديده با استفاده از جديدترين تجهيزات روز غارنوردي امکان پذير است. وي با اشاره به وجود دو دهانه در اين غار مي گويد: دهانه ورودي اژدها و دهانه خروجي آن که بسيار مخوف و بزرگ است «بتون» نام دارد. يک ماجراجوي مشهور هلندي به نام پيتر اورمانس در بازديدي که به همراه تيم شبکه خراسان جنوبي از اين غار داشت در سايت خبرگزاري خود آن را نقطه عطف سفرش از هلند تا چين برشمرد.

وي تصريح مي کند: با وجود همه شگفتي هاي اين غار منحصر به فرد متاسفانه به دليل بي توجهي و هجوم برخي غارنوردان ناآگاه از استان هاي همجوار، اين غار در معرض تخريب قرار دارد و در صورت اختصاص بودجه لازم براي ساماندهي و بهسازي آن مي توان غار را به يک مکان گردشگري بسيار جذاب براي استفاده گردشگران داخلي و خارجي تبديل کرد.

کسب مدال نقره و برنز در مسابقات کشور توسط ورزشکاران آيسک

کسب مدال نقره و برنز در مسابقات کشور توسط ورزشکاران آيسک
 
خراسان جنوبي - مورخ پنج‌شنبه 1392/04/20 شماره انتشار 18450
کاراته‌کاران آيسک موفق به کسب 2 مدال نقره و برنز کشوري شدند.
 به گزارش خبرنگار ما، مسابقات کاراته قهرماني کشور با شرکت 550 کاراته‌کا در قالب 15 تيم از 9 استان کشور در سالن شهداي (خانه کاراته) استان مازندران شهرستان فريدون‌کنار در رده سني آقايان برگزار شد. ب
ر اساس اين گزارش، تيم کاراته آيسک و مصعبي نيز به نمايندگي از خراسان‌جنوبي در اين مسابقات حضور داشت که مصطفي محمودي در رده سني جوانان موفق به کسب مدال برنز و جواد کمال‌منش در رده سني بزرگسالان نيز موفق به کسب مدال نقره اين دوره از مسابقات شدند.

جواد حاتمی به عنوان ناجی آب مورد تقدیر قرار گرفت

تقدير ويژه از "جواد حاتمی "خبرنگار خراسان
 
خراسان رضوي - مورخ دوشنبه 1392/04/17 شماره انتشار 18447

جمعيت ناجيان آب خراسان در حاشيه دومين نشست شب آب خراسان و در راستاي تجليل از فعالان حوزه آب، از دو چهره فرهنگي تقدير کرد.

در اين مراسم، لوح تقدير به «مرضيه برومند» کارگردان سريال «آب پريا» به دليل نگاه ويژه به موضوع آب اهدا شد.

 همچنين با اهداي لوح تقدير، از «جواد حاتمي» خبرنگار و گزارشگر روزنامه خراسان به دليل انعکاس

 اخبار و گزارش ها و اطلاع رساني در حوزه آب و فعاليت و همراهي در نجات آب استان تقدير شد.

روزمه

جوادحاتمی متولد سال 1351شهر آیسک(فردوس)فعالیت خبری خور را از سال 1368 به عنوان خبرنگار افتخاری روزنامه خراسان در شهرستان فردوس آغاز کرد.وی تا سال 72با رسانه های دیگری ازجمله روزنامه های کیهان -جمهوری اسلامی -سلام-جهان اسلام -همشهری وصدا وسیما نیز همکاری داشت .وی در سال 73به استخدام روزنامه خراسان درامد وتاکنون در این روزنامه مشغول فعالیت می باشد. خبرنگاری -گزارشگری ونویسندگی او را به عضوی فعال در تحریه روزنامه سراسری خراسان تبدیل کرد ومسئولیت صفحه شهر روزنامه خراسان رضوی به وی سپرده شده است.جوادحاتمی در جشنواره های سراسری ومنطقه ای مطبوعات کشور تاکنون حایز چندین رتبه برتر شده است

.برگزيده جشنواره بين المللي مطبوعات در سال 89

برگزیده جشنواره بین المللی مطبوعات در سال 90