درخشش مجدد "جواد حاتمی "در جشنواره مطبوعات کشور

درخشش مجدد "جواد حاتمی "در جشنواره مطبوعات کشور
 

"جواد حاتمی" گزارشگر روزنامه خراسان در هجدهمين جشنواره مطبوعات، خبرگزاري ها و پايگاه هاي اطلاع رساني کشور رتبه سوم را در رشته گزارش غیر خبری مطبوعات سراسری کسب کرد.

به گزارش خراسان مراسم اختتاميه اين جشنواره که تفاوت هاي آشکاري با دوره هاي قبل داشت روز شنبه گذشته در تالار وحدت تهران برگزار شد و روزنامه خراسان در رشته هاي گزارش غيرخبري، تيتر، گزارش خبري، سرمقاله، مصاحبه و بخش ويژه رسالت مطبوعاتي توانست ۹ رتبه برتر اول تا سوم را به خود اختصاص دهد.

براساس اين گزارش در مراسم اختتاميه هجدهمين جشنواره مطبوعات، خبرگزاري ها و پايگاه هاي اطلاع رساني کشور دکتر سيدمحمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اين رويداد رسانه اي را در استعداديابي فعالان اين حوزه بسيار موثر دانست و در ادامه از رسانه ها خواست براي پرداختن به سوژه هاي مختلفي که در سطح کشور وجود دارد، همت بيشتري به خرج دهند. وي افزود: در حال حاضر درخشش تاريخ بعضي از استان هاي ما به اندازه چند کشور است.

 محمدزاده، معاون مطبوعاتي وزير ارشاد و فرهنگ اسلامي نيز وقتي پشت تريبون رفت از دو تعبير جالب توجه براي اين جشنواره استفاده کرد: «نوروز رسانه اي» و «ميعاد همدلي خانواده اطلاع رساني» کشور. وي در ادامه سخنان خود اين جشنواره را فرصتي براي رفع نواقص در حوزه اطلاع رساني دانست و گفت: اهالي رسانه مي توانند سيماي رسانه اي کشور را در اين جشنواره که همچون آيينه است ببينند و اگر گرد و غبار بر روي آن ديدند آن را بزدايند. به گزارش خراسان يکي از مهم ترين تفاوت هاي اين جشنواره با دوره هاي قبل اين بود که براي اولين بار جشنواره مطبوعات به صورت مجزا از نمايشگاه مطبوعات برگزار شد.

هم چنين اصلي ترين تفاوت اين جشنواره با ديگر دوره ها اين بود که جوايز نفرات اول جشنواره امسال براي نخستين بار با افزايش حدود ۵برابري، ۵۰ميليون ريال تعيين و علاوه بر اين به نفر اول هر بخش بورس تحصيلي در مقطع کارشناسي يا کارشناسي ارشد نيز اعطا شد. همچنين جوايز نفرات دوم و سوم نيز با سه برابر افزايش نسبت به دوره قبل به ترتيب به ۱۵ و ۱۰ميليون ريال تعيين شده است که طي حواله هايي به برگزيدگان اعطا شد. براساس اطلاعاتي که در اين مراسم ارائه شد در مجموع ۱۴هزار و ۲۰اثر در بخش هاي مختلف به جشنواره امسال ارسال شد.

 

مشکلات جاده آیسک -دوحصاران -سه قلعه

 
عرض کم، آسفالت نامناسب و پيچ خطرناک در محور آيسک- سه قلعه
 
خراسان جنوبي - مورخ چهارشنبه 1390/11/26 شماره انتشار 18055
وجود پيچ هاي خطرناک، عرض کم و آسفالت نامناسب محور آيسک- سه قلعه بهسازي اين جاده مواصلاتي را ضروري کرده است. يکي از شهروندان آيسک گفت: جاده مواصلاتي آيسک به سه قلعه يکي از محورهاي مهم ارتباطي شهرستان سرايان است که علاوه بر اين شهر به عنوان محور ارتباط روستاهاي دو حصاران، بغداده، عمرويي، حجت آباد، قاسم آباد و کامرود با هم و مراکز بخش هاي شهرستان استفاده مي شود.

«احمدي» افزود: با توجه به حجم زياد عبور و مرور از اين جاده، اصلاح و بهسازي آسفالت و نقاط حادثه خيز آن ضروري است هر چند اقدام هاي اداره راه و ترابري سرايان در اين زمينه قابل تقدير است و نمي توان آن را ناديده گرفت اما توجه بيشتر به اين محور بايد مدنظر قرار گيرد. شهروند ديگري آسفالت نامناسب، وجود چند پيچ خطرناک و کم عرض بودن جاده را از جمله مشکلات محور آيسک- سه قلعه برشمرد و خواستار حل اين مشکلات به ويژه تعريض جاده شد. «شاعري» افزود: آسفالت جاده نيز مناسب نيست، البته اقدام هايي مثل لکه گيري و عمليات سيلکت انجام شده است اما کافي نيست و بايد زودتر بهسازي محور انجام شود.

«فريدي» از اهالي روستاي بغداده نيز با بيان اين که محور آيسک- سه قلعه، عرض کم و چند پيچ خطرناک دارد، خواستار اصلاح جاده به ويژه برطرف کردن پيچ مقابل روستاي بغداده شد و گفت: وجود اين پيچ ها باعث شده است ديد کافي هم وجود نداشته باشد و رانندگان دچار مشکلات عمده شوند. «عرب» از اهالي روستاي دوحصاران نيز اظهار اميدواري کرد: اداره راه و ترابري براي عمليات بهسازي، مرمت و روکش فعاليت اين جاده اقدام کند.

«مهري» از اهالي روستاي قاسم آباد هم با بيان اين که در محور آيسک- سه قلعه به اندازه کافي علايم راهنمايي و رانندگي نصب شده بود، افزود: افرادي علايم را تخريب کردند و لازم است براي جايگزيني آن اقدام شود. وي با اشاره به انجام عمليات سيلکت براي بهسازي آسفالت مجدد گفت: بارريزي باند کندرو داخل شهرک شهيد دستغيب نيز از طرف اداره راه و ترابري انجام شد.

چندي قبل «فاضلي»، مسئول روابط عمومي اداره کل راه و ترابري در پاسخ به گلايه شهروندان سرايان از وضعيت محور آيسک- سه قلعه اعلام کرد: امسال و سال آينده براي ترميم آسفالت جاده اقدام هاي لازم انجام خواهد شد.

رئيس اداره راه و ترابري سرايان هم در گفت و گو با خبرنگار ما بهسازي محور آيسک- سه قلعه را از پروژه هاي پيشنهادي اين اداره برشمرد و گفت: با توجه به محدوديت منابع اعتباري در حال حاضر پروژه قابل اجرا نيست. «تاجي» افزود: عمليات نگهداري محور شامل لکه گيري، تعويض علايم عمودي و افقي، نصب چراغ راهنما و چشمک زن و سيلکت به طول 3 کيلومتر انجام شد و 3 کيلومتر ديگر در محدوده شهرک دستغيب انجام خواهد شد.وي بارريزي باند کندرو داخل شهرک شهيد دستغيب و بهبود وضعيت ديد رانندگان را از ديگر اقدام هاي انجام شده برشمرد.

برگزاري مسابقه هندبال پيشکسوتان در آيسک

برگزاري مسابقه هندبال پيشکسوتان در آيسک

 مسابقه هندبال جام فجر ويژه پيشکسوتان در آيسک برگزار شد.به گزارش خبرنگار ما، در اين مسابقه بازيکنان قديمي دهه هاي 60، 70 و 80 تيم هاي هندبال آيسک با يکديگر و با نوجوانان و جوانان اين شهر رقابت کردند.«عربي»، مسئول فني مسابقات گفت: تيم هاي شادروان حيدري، پاينده و مهرداد در اين مسابقه پيروز ميدان شدند.

پايان مسابقات جام دهه فجر در آيسک

پايان مسابقات جام دهه فجر در آيسک

 مسابقات جام دهه فجر آيسک با معرفي تيم ها و نفرات برتر به پايان رسيد.به گزارش خبرنگار ما، در بخش برادران و در رشته فوتسال تيم هاي آيسک نوين، شهيد بهشتي الف و جوادالائمه(ع) اول تا سوم شدند و در رشته هندبال نيز تيم شادروان حيدري مقام اول را به خود اختصاص داد.

در رشته شطرنج هم علي نجفي و علي حسين زاده در 2 گروه سني کمتر و بيشتر از 12 سال به مقام اول رسيدند.در مچ اندازي و پينگ پنگ نيز تقي برازنده و محمد بني اسد به ترتيب مقام هاي اول را به دست آوردند.محمد علمدار هم در رشته بدمينتون اول شد.

در بخش بانوان در رشته واليبال تيم هاي جوانان آيسک، عفاف و کوثر به ترتيب اول تا سوم شدند.در شطرنج در رده سني کمتر و بيشتر از 12 سال فهيمه طاهرزاده و مريم محمدزاده به مقام هاي اول دست يافتند.

سه خبر کوتاه

*مسابقه کتاب خواني با حضور بيش از 50 نفر از بسيجيان آيسک براساس کتاب «شاخص هاي انقلاب اسلامي» نوشته مقام معظم رهبري در اين شهر برگزار شد.

*خانواده «حسن دهقان» از شهروندان آیسکی مقیم فردوس در اولين جشنواره قرآني خانواده در استان رتبه اول را بين 31 خانواده به دست آورد.

*در مراسمي با حضور جمعي از مسئولان، خانواده شهيد تدين در روستاي چرمه سرايان مورد تجليل قرار گرفتند.

راهپیمایی با شکوه مردم آیسک

راهپیمایی با شکوه مردم آیسک در۲۲بهمن

مراسم باشکوه راهپيمايي 22 بهمن پرشورتر از سال هاي گذشته در شهر آیسک برگزار شد. 

 همزمان با سراسر کشور راهپيمايي باشکوه 22 بهمن با حضور اقشار مختلف مردم آیسک با سر دادن شعارهاي مرگ بر آمريکا، مرگ بر اسرائيل، 22 بهمن نماد وحدت، تبلور آزادي و عدالت و...  حمايت شان را از آرمان شهداي انقلاب اعلام کردند. 

 راهپيمايان آيسک  از ميدان سردار شهيد عربي تا حسينيه شهداي گمنام اين شهر راهپيمايي کردند و قطعنامه راهپيمايي با فرياد ا... اکبر مردم مورد تاييد قرار گرفت.

در اين مراسم حجت الاسلام و المسلمين «نجمي پور»، امام جمعه سرايان وظيفه آحاد مردم در اين دوران را حفظ انقلاب و دستاوردهاي آن با وحدت و ولايت مداري و حضور پر شور مردم در همه صحنه ها دانست و گفت: بايد به گونه اي عمل کنيم که مديون خون شهدا نباشيم.

آغاز مسابقه هاي جام بزرگ داشت دهه فجر آيسک در 17 رشته

آغاز مسابقه هاي جام بزرگ داشت دهه فجر آيسک در 17 رشته

عرب نجات- مسابقه هاي ورزشي جام بزرگ داشت دهه فجر با رقابت ورزشکاران آيسک در 17 رشته آغاز شد. مسئول نمايندگي ورزش و جوانان آيسک با اعلام اين مطلب گفت: در رشته فوتسال 11 تيم در 2 گروه و در رشته واليبال هم بانوان آيسک در 6 تيم به رقابت خواهند پرداخت. «کمالي منش» افزود: امسال در جام دهه فجر بانوان آيسک در رشته هاي داژبال، واليبال و طناب کشي و چند رشته مختلف براي اولين بار رقابت خواهند کرد. وي برگزاري مسابقه دو و ميداني و دوچرخه سواري در جاده باغستان را از ديگر برنامه هاي ورزشي اين دهه برشمرد.


برگزاري يادواره شهداي گمنام در آيسک

برگزاري يادواره شهداي گمنام در آيسک

عرب نجات- يادواره شهداي گمنام آيسک در حسينيه شهداي اين شهر برگزار شد. به گزارش خبرنگار ما، اين يادواره از سوي ستاد بزرگ داشت دهه فجر، حوزه مقاومت بسيج سيدالشهدا(ع) و پايگاه هاي مقاومت آيسک برگزار شد و جمعي از رزمندگان دوران دفاع مقدس خاطراتي از آن دوران بيان کردند. سردار «توکلي»، فرمانده قرارگاه تفحص امام حسين(ع) شرهاني از مناطق عملياتي جنوب هم در اين مراسم به تشريح چگونگي تفحص شهدا پرداخت.


کتابخانه عمومي آيسک امسال به بهره برداري مي رسد

مديرکل کتابخانه هاي عمومي:
کتابخانه عمومي آيسک امسال به بهره برداري مي رسد
خراسان جنوبي - مورخ پنج‌شنبه 1390/11/13 شماره انتشار 18045

 کتابخانه عمومي آيسک 85 درصد پيشرفت فيزيکي دارد و تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد.مدير کل کتابخانه هاي عمومي به خبرنگار ما گفت: احداث ساختمان کتابخانه عمومي آيسک به مساحت 470 متر مربع شامل مخزن، سالن مطالعه برادران و خواهران، نمازخانه و... از جمله پروژه هاي عمراني اين اداره کل است.به گفته «قريب» اين کتابخانه با اختصاص 570 ميليون ريال از محل اعتبارات تملک دارايي امسال و 150 ميليون ريال از محل کمک خيران با 85 درصد پيشرفت فيزيکي در دست اقدام است که در صورت تخصيص 100 درصدي اعتبارات تملک دارايي سال 90، اين پروژه تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد.وي افزود: احداث سالن آمفي تئاتر به مساحت 200 متر مربع در کنار کتابخانه نيز در دستور کار است .


بازگشت کاروان پياده محبان الرضا(ع) به تيغاب و آيسک

بازگشت کاروان پياده محبان الرضا(ع) به تيغاب و آيسک
 
خراسان جنوبي - مورخ پنج‌شنبه 1390/11/06 شماره انتشار 18039
کاروان پياده محبان الرضا(ع) متشکل از ۱۲۰ تن از عزاداران روستاي تيغاب شهرستان قاين و شهر آيسک سرايان پس از حضور در آيين عزاداري روزهاي پاياني ماه صفر به ديارشان بازگشتند و مورد استقبال مردم قرار گرفتند.کاروان پياده محبان الرضا(ع) از روستاي تيغاب براي هشتمين سال متوالي عازم مشهد شده بود و تعدادي از جوانان شهر آيسک نيز که در قالب کاروان پياده حرم تا حرم از امامزاده مسعود حرکت خود را آغاز کرده بودند اين کاروان را همراهي مي کردند.«کاظم قربانيان»سرپرست کاروان پياده محبان الرضا(ع) به «خراسان جنوبي» گفت: اين کاروان پياده طي ۹ روز فاصله ۴۰۰ کيلومتري تيغاب تا مشهد را طي و در روزهاي ۲۸ تا سي ام صفر در آيين هاي عزاداري جوار حرم رضوي شرکت کرد.

به گفته وي اعضاي اين کاروان با نيت اعلام زنده و جاويد بودن نام امام رضا(ع) به جهانيان هر سال پياده عازم مشهد مي شوند. جوان ترين عضو اين کاروان ۱۷ و مسن ترين آن ها ۷۵ سال سن داشت. قرار است از سال آينده کاروان عزاداران پياده شهر آيسک سرايان به صورت مستقل راهي مشهدالرضا(ع) شود.

سقوط يک دستگاه خودرو به رودخانه کريمو

سقوط يک دستگاه خودرو به رودخانه کريمو

يک دستگاه وانت به دليل لغزندگي زمين در مسير جاده کوهستاني روستاي کريمو به مصعبي بخش آيسک به داخل رودخانه حاشيه جاده سقوط کرد.به گزارش خبرنگار ما، در اين حادثه 2 سرنشين خودرو به شدت مجروح شدند که يکي از آن ها به بيرجند اعزام شد.«سيفي»، رئيس شوراي اسلامي روستاي کريمو با اشاره به کوهستاني بودن منطقه و بروز اين گونه حوادث خواستار فعاليت راهدارخانه و اورژانس در اين منطقه شد و بر نصب گاردريل و امکانات حفاظتي در حاشيه جاده تأکيد کرد.

آيسک پروژه اي با عنوان سالن ورزشي بانوان ندارد

آيسک پروژه اي با عنوان سالن ورزشي بانوان ندارد

۲۶ دي در پيام شهروندي از آيسک، آمده بود « اداره تربيت بدني سرايان براي رفع مشکل سالن ورزشي بانوان آيسک اقدام کند.»

سرپرست اداره ورزش و جوانان سرايان گفت: پروژه اي با عنوان سالن ورزشي بانوان در آيسک نداريم.«عابديني» افزود: در حال حاضر تعداد بانوان ورزشکار سازمان يافته آيسک 70 نفر است و سالن ورزشي موجود جواب گوي فعاليت ورزشي اين ورزشکاران مي باشد.به گفته وي، براي استفاده از سالن هيچ مشکلي وجود ندارد و براساس بخش نامه اي که 30 درصد از امکانات و اعتبارات ورزشي بايد براي بانوان اجرايي شود، عمل مي کنيم.

وي ادامه داد: با توجه به اين که در آيسک مسابقات بيش از 14 رشته ورزشي برگزار مي شود احداث سالن ورزشي داراي سکوي تماشاچي مورد نياز است.