کمک ۲۶۰ ميليون ريالي مردم آيسک به ساختمان هيئت اين شهر در مشهد

کمک ۲۶۰ ميليون ريالي مردم آيسک به ساختمان هيئت اين شهر در مشهد
 
خراسان جنوبي - مورخ پنج‌شنبه 1391/09/23 شماره انتشار 18291

-معتمدان و خيران نيکوکار آيسک ۲۶۰ ميليون ريال به تهيه ساختمان هيئت چهارده معصوم(ع) اين شهر در مشهد مقدس کمک کردند.به گزارش خبرنگار ما، در مراسم هم انديشي و عزاداري شهروندان آيسک که در مشهد برگزار شد. سيد «عليرضا مهرداد» از محققان اين شهر در سخناني با اشاره به همت والاي مردم آيسک به بيان خاطراتي از حضور مردم آيسک در تظاهرات هاي سال ۵۷ در فردوس و رشادت هاي شهيداني چون عليرضا عربي، محمد رضا علمدار و... در اين موضوع پرداخت.

در ادامه مراسم حجت الاسلام دکتر «محمدابراهيم روشن ضمير» معاون دانشگاه علوم اسلامي رضوي در سخناني به اهميت و نقش انفاق و نيکوکاري در امور خداپسندانه پرداخت و شهر آيسک و مردمان آن را از بهترين و فعالترين افراد در مسائل مشارکتي و اجتماعي معرفي کرد. وي نگاه بلند و انفاق کريمانه و مشارکت توأم با همت والاي مردمان آيسک را منحصر به فرد و زبانزد عام و خاص دانست.

در اين مراسم پس از ذکر مصيبت و عزاداري «سيد حسن برومند» مدير انجمن خيران شهرستان سرايان و عضو هيئت امناي اماکن مذهبي استان خراسان جنوبي در سخناني به افتخارات مردم آيسک و جلودار بودن آن ها در صحنه هاي انقلاب، دفاع مقدس، مدرسه سازي و مشارکت در امور خير و مذهبي- فرهنگي اشاره کرد.وي از کمک ۲۰۰ ميليون ريالي مردم نيکوکار آيسک طي سال گذشته به هيئت چهارده معصوم(ع) اين شهر در مشهد خبر داد.

در ادامه «بني اسد» رئيس هيئت امناي هيئت چهارده معصوم آيسک در مشهد در سخناني با اشاره به روند شکل گيري اين هيئت و انتخاب هيئت امنا و خريداري ساختمان براي اين مجموعه گفت: همشهريان آيسکي مقيم مشهد در سال گذشته ۷۰۰ ميليون ريال به اين بناي خير کمک کرده اند و امسال نيز جذب کمک براي پرداخت ديون ادامه دارد.در ادامه ميهماناني که از شهر آيسک به اين مکان آمده بودند. ۲60 ميليون ريال به اين بنا و مجموعه مذهبي- فرهنگي- اجتماعي کمک کردند.

کمک به مدرسه شهید اسماعیلی

حجاج فردوس، بشرويه و سرايان ۶۹ ميليون ريال به امور خيرکمک کردند
 

امسال حجاج کاروان 39440 فردوس، بشرويه و سرايان 69 ميليون ريال به مدرسه و موسسه هاي خيريه کمک کردند.

به گزارش روابط عمومي حج و زيارت استان، اين زائران 35 ميليون ريال به مدرسه شهيد اسماعيلي آيسک، 14 ميليون ريال به موسسه خيريه اميرالمومنين(ع) بشرويه و 20 ميليون ريال به موسسه خيريه امام زمان(عج) فردوس اختصاص دادند.

بازديد جمعي از خيران جامعه ياوري کشور از کتابخانه آيسک

بازديدجمعي ازخيران جامعه ياوري کشورازکتابخانه آيسک
 

گروهي از خيران جامعه ياوري کشور از روند ساخت کتابخانه عمومي و دبستان 15 شعبان آيسک بازديد کردند. رئيس مجمع خيران آيسک در اين بازديد با قدرداني از کمک هاي خيران گفت: احداث مرکز بهداشتي و درماني آيسک و مخابرات با کمترين کمک هاي دولتي از جمله مشارکت هاي مردم اين شهر در امور خير و عام المنفعه است. «برومند» با اشاره به خشکسالي متوالي افزود: مردم منطقه به دليل کاهش درآمد ناشي از 14 سال خشکسالي، به تنهايي قادر نيستند پروژه هايي مثل کتابخانه را بدون کمک خيران و دولت تکميل کنند. در ادامه اين بازديد، خيران براي کمک به ادامه ساخت پروژه کتابخانه آيسک قول مساعد دادند و مقرر شد 500 ميليون ريال از سوي خيران براي تجهيز کتابخانه و تکميل سيستم گرمايشي اين بناي فرهنگي اختصاص يابد. خيران جامعه ياوري کشور در گذشته هم بيش از 300 ميليون ريال به ساخت کتابخانه آيسک کمک کردند.

حضور معتمدان وخیران شهر آیسک در هیئت چهارده معصوم  در مشهد مقدس

حضور معتمدان وخیران شهر آیسک در هیئت چهارده معصوم در مشهد مقدس

مراسم عزاداری وسوگواری باجمعی از اعضای شورای اسلامی -معتمدان وخیران نیکو کار شهر آیسک شب جمعه در محل هیئت چهارده معصوم (ع) شهر آیسک در مشهد مقدس برگزار شد.در این مراسم باشکوه استاد سید علیرضا مهرداد در سخنانی با اشاره به همت والای مردم آیسک با بیان خاطراتی از حضور مردم آیسک در تظاهرات های سال۵۷در فردوس ورشادت های شهیدانی چون علیرضا عربی-محمد رضا علمدارو...ونقش جاج سید حسن برومند در این موضوع پرداخت.

در ادامه مراسم حجت الاسلام دکتر محمد ابراهیم روشن ضمیر در سخنانی به اهمیت ونقش انفاق ونیکوکاری در امو خداپسندانه پرداخت وشهر ایسک ومردمان آن را بهترین وفعالترین افراد در مسایل مشارکتی واجتماعی معرفی کرد.وی نگاه بلند وانفاق کریمانه ومشارت توام با همت والای مردمان آیسک را منحصر به فرد وزبانزد عام وخاص دانست وعملکرد سالم فرزندان ایسک در تمام مناصب ومشاغل نشان دهنده تعهد ووجدان کاری وخلاقیت آنها دانست.

در ادامه این مراسم اقای علی والهی مداح اهل بیت به ذکر مصیبت پرداخت وبا قرائت بخشی از زیارت ناحیه مقدسه محفل عزاداران حسینی را کربلایی کرد.

انگاه حاج سید حسن برومندمدیر انجمن خیران شهرستان سرایان وعضو هیئت امنای اماکن مذهبی استان خراسان جنوبی در سخنانی به افتخارات مردم آیسک وجلودار بودن آنها در تمام صحنه های انقلاب- دفاع مقدس - مدرسه سازی ومشارکت در امور خیرومذهبی -فرهنگی اشاره کرد.وی افزود در حالی که امار مشارکت در حماسه دفاع مقدس در سطح کشور ۳درصد جمعیت بوده است مردم ایسک حضور ۱۴درصدی در جبهه های نبرد داشته اند.

وی از کمک۲۰میلیون تومانی مردم نیکوکار شهر آیسک طی سال گذشته به هیئت چهارده معصوم(ع) شهر آیسک در مشهد خبرداد.

در ادامه برنامه حاج قاسم بنی اسد رییس هیئت امنای هیئت چهارده معصوم شهر ایسک در مشهد در سخنانی با اشاره به روند شکل گیری این هیئت وانتخاب هیات امنا وخریداری ساختمان برای این مجموعه گفت:همشهریان آیسکی مقیم مشهد مقدس در سال گذشته ۷۰میلیون تومان با این بنای خیر کمک کرده اند ودر سال جاری نیز جذب کمک برای پرداخت دیون ادامه دارد.

وی برگزاری مرتب مراسم های مذهبی -دعای توسل به یاد شهدا واموات واسکان زائران وکاروان ها واردوهای متطقه در این مکان را مهمترین برنامه های هیئت چهارده معصوم در مشهد اعلام کرد.

در ادامه میهمان عزیزی که از شهر آیسک به این مکان امده بودند ۲۶میلیون تومان به این بنا ومجموعه مذهبی -فرهنگی-اجتماعی کمک کردند.

اعضای هیئت حاضر شده در مشهد درسفری معنوی به زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) مشرف شدند.

این گروه ۴۵ نفره باحضور در هیئت چهارده معصوم شهر ایسک در بولوار مصلی از امکانات این مجموعه فرهنگی مذهبی دیدن کردند.

مشکلات درماني آيسک

مشکلات درماني آيسک از شبانه روزي نبودن
 
تنها مرکز بهداشتي درماني تا کمبود نيرو
 
خراسان جنوبي - مورخ پنج‌شنبه 1391/09/09 شماره انتشار 18279

 

مشکلات بهداشتي درماني آيسک از جمله شبانه روزي نشدن تنها مرکز بهداشتي- درماني شهر از مدت ها پيش مطرح است اما هنوز عملياتي نشده است. حتي به گفته رئيس شوراي اسلامي شهر، با وجود قول مساعد وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و دستور قائم مقام وزير مبني بر شبانه روزي شدن اين مرکز، خواسته مردم همچنان اجرا نشده، اين در حالي است که با توجه به آمار بالاي مراجعان و قرار گرفتن آيسک در مسير راه مواصلاتي مرکز استان، ضرورت شبانه روزي شدن مرکز بهداشتي- درماني اين بخش بيشتر احساس مي شود.شبانه روزي نشدن مرکز بهداشتي- درماني تنها مشکل بهداشتي اين شهر 8 هزار و بخش 12 هزار نفري آيسک نيست، چرا که کمبود نيرو و امکانات بهداشتي درماني نيز اين مشکلات را دو چندان کرده و مردم آيسک خواستار رفع آن هستند.

آمبولانس فرسوده

«ميربلوکي» از شهروندان آيسک مي گويد: تنها آمبولانس شهر اصلا مناسب جابه جايي بيمار نيست.به گفته وي، انتقال مريض با اين آمبولانس فرسوده که دائم در تعميرگاه است بيشتر جان بيماران را به خطر مي اندازد.از مسئولان بايد پرسيد آيا براي 8 هزار نفر جمعيت، يک آمبولانس فرسوده کافي است؟ آيا حق بيماران اين شهر نيست که جانشان حفظ شود؟وي از مسئولان مربوط مي خواهد سريع تر اين آمبولانس فرسوده مدل 74 را جايگزين کنند تا خيال شهروندان از اين بابت راحت شود.

کمبود نيرو

يکي ديگر از شهروندان آيسک از تامين نشدن يک نيروي بهيار يا پرستار مرد به مرکز بهداشتي- درماني شهر گلايه مي کند و مي گويد: براي تزريقات، پانسمان و... يک پرستار خانم اين کار را براي بيماران انجام مي دهد که باعث معذوريت براي بيماران مرد و پرستار است.«علمدار» در عين حال پاسخگويي مناسب کادر درماني به ويژه دکتر اين مرکز را قابل تقدير مي داند.وي شبانه روزي شدن مرکز بهداشتي درماني شهر را از خواسته هاي مهم مردم بر مي شمرد و از مسئولان مي خواهد براي اين خواسته به حق مردم، اقدام عملي انجام دهند.يکي از بانوان آيسک نيز نبود ماما را از ديگر مشکلات بهداشتي شهر عنوان و اضافه مي کند: در گذشته دو ماما پاسخگوي مراجعان بود که بعد از انتقال يکي از ماماها، اکنون فقط يک ماما پاسخگوي مراجعان است که کافي نيست.«مقدس» مي افزايد:مسئولان بايد به فکر سلامت مادران باشند و سريع تر نسبت به افزايش نيروي ماما اقدام کنند.

قول وزير بهداشت و قائم مقام او عملي نشد

رئيس شوراي اسلامي آيسک هم با تاييد اين مشکلات مي گويد: سال گذشته پس از ملاقات با قائم مقام وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي وي قول داد مرکز بهداشتي درماني آيسک شبانه روزي شود اما اين وعده عملي نشد.«روحي» افزود: وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي هم سال گذشته در سفر به استان و سرايان درباره شبانه روزي شدن مراکز بهداشتي درماني آيسک و سه قلعه قول مساعد داد که آن هم محقق نشد.وي با اشاره به کمبود کادر درماني به ويژه ماما و پرستار مرد در اين مرکز خواستار تامين نيروي لازم در اين مرکز بهداشتي درماني شد.وي درباره وضعيت نامناسب آمبولانس مرکز بهداشتي و درماني آيسک هم مي گويد: آمبولانس مرکز بسيار فرسوده است و پاسخگوي خيل بيماران نيست، در سفر وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي به شهرستان اين مشکل و اختصاص آمبولانس به شهر به صورت شفاهي و کتبي به مسئولان مربوط منعکس شد ولي رئيس دانشگاه علوم پزشکي بيرجند اعلام کرد نيازي به مطرح شدن مسئله با وزير نيست، در استان آمبولانس داريم و مشکل را حل خواهيم کرد اما قول رئيس دانشگاه علوم پزشکي هم عملي نشد.وي خواستار توجه ويژه مسئولان به مشکلات بهداشتي –درماني شهر و بخش شد.

لزوم طي مراحل اداري براي تأمين نيرو و تجهيزات

سرپرست شبکه بهداشت و درمان سرايان نيز در پاسخ به گلايه مردم آيسک درباره شبانه روزي شدن مرکز بهداشتي درماني اين شهر مي گويد: تحقق اين موضوع مستلزم تامين نيرو و تجهيزات لازم است که عملي شدن آن به ويژه تامين نيروي متخصص بايد طي مراحل اداري انجام و نبود پرستار مرد هم جبران شود.به گفته دکتر«زماني»، با برداشتن اين گام مشکل شبانه روزي شدن مرکز نيز رفع خواهد شد.وي در مورد آمبولانس فرسوده مرکز بهداشتي درماني آيسک هم مي گويد: با جديت پيگير تامين آمبولانس براي شهرستان و مرکز بخش آيسک هستيم که به محض تامين، آمبولانس اختصاص مي يابد.وي با اشاره به انتقال يک ماما از جمع کادر درماني مرکز اضافه مي کند:به جاي نيروي منتقل شده يک نيروي بهداشت خانواده جايگزين شد.

عاشورای حسینی در آیسک

ایین عزاداری عاشورای حسینی در آیسک

مراسم عاشورای حسینی امسال نیز با شکوهتر از سال های قبل وبا حضور بیت هزار نفر از مردم ومیهمانان از نقاط مختلف کشور در شهر آیسک برگزار شد.

فیلم گوشه ای از این مراسم را در خبر آنلاین ببینید.

 

http://www.khabaronline.ir/detail/259822/society/fun

کشف جسد در آیسک

اصالت از گناباد -قتل در فردوس -کشف جسد در آیسک

جسدر زنی که توسط شوهرش به قتل رسیده بود ودر یک چاه در ایسک مدفون شده بود کشف شد

اعتراف مردي به قتل همسر دومش در فردوس
خراسان جنوبي - مورخ چهارشنبه 1391/09/01 شماره انتشار 18274

مردي در فردوس به قتل همسر دومش اعتراف کرد.دادستان انقلاب فردوس در اين باره به خبرنگار ما گفت: اين مرد 29 ساله اهل يکي از روستاهاي کوهپايه اي فردوس است که جمعه شب 18 آبان امسال با برنامه ريزي قبلي همسر دوم خود را به قتل رساند.

حجت الاسلام «نسائي» درباره چگونگي اين حادثه افزود:همسر دوم اين مرد ۲۹ سال داشت که چند سال قبل متهم به قتل وي را طلاق داد ولي مدتي قبل مجدد با او ازدواج کرد.وي با بيان اين که مقتول اهل گناباد بود، گفت: روز حادثه متهم به قتل به بهانه استفاده از آب گرم معدني فردوس با خودرو از گناباد به سمت فردوس به راه افتاد و با برنامه ريزي قبلي و مطرح کردن بهانه اي در بين راه خودرو را متوقف و همسر دومش را با يک رشته سيم يا طناب خفه کرد.به گفته وي، اين مرد پس از انتقال جسد به منزل همسر اولش در آيسک از توابع سرايان، با سوزاندن لباس مقتول، جسد او را در يک حلقه چاه در منزلش رها و اعلام کرد همسرش گم شده است.

دادستان فردوس گفت: پس از اعلام مفقود شدن زن و پيگيري هاي انجام شده، شوهر زن به عنوان متهم به قتل شناسايي شد و در آخرين بازجويي ها که طي روزهاي اخير انجام شد وي به جرم قتل همسر دومش اعتراف کرد.وي افزود: اين مرد داراي سوابق کيفري و معتاد است و تحقيقات درباره انگيزه وي از ارتکاب اين جرم ادامه دارد.

 

باز هم افتخار آفرینی جوانان شهر آیسک

باز هم افتخار آفرینی جوانان شهر آیسک

ساخت دستگاه اندازه گیری رطوبت -شوری ودمای خاک با دقت وصحت بالا توسط دکتر انصاری

دستگاه اندازه گیری رطوبت -شوری ودمای خاک با دقت وصحت بالا توسط دکترحسین انصاری دانشیار گروه مهندسی آب دانشگاه فردوسی مشهد ویکی از دانشجویان ساخته شد.

این دستگاه مشابه داخلی وخارجی ندارد .

جزئیات این طرح  وابداع در فایل پیوست قابل مطالعه می باشد

با تشکر از اقای محمد مالکی آیسک به دلیل ارسال این خبر وفایل

 

http://uploadtak.com/viewer.php?file=p8711_newsfilescatalog_rec.pdf