گفتگو بادانشجوي آيسكي دارنده مقام دوم مسابقات                          علمي كاربردي كشور  

 

دانشجوي آيسكي مقام دوم نوزدهمين دوره مسابقات علمي كاربردي آموزشكده هاي فني كشور را كسب كرد.
علي محمدي دانشجوي رشته الكترونيك دانشكده فني مشهد در زمينه چگونگي شركت خود در اين دوره از مسابقات علمي كاربردي اظهار داشت: در اواخر فروردين ماه امسال پس از شركت در آزمون مرحله اول در دانشكده فني مشهد به عنوان نفر اول انتخاب شدم. سپس به همراه پنج نفر ديگر در كلاس هاي تخصصي كه به منظور انتخاب نفر اول از بين اين شش نفر تشكيل شد، شركت كردم.
وي افزود: در آزمون مرحله دوم نيز كه در اوايل خرداد ماه برگزار شد، موفق به كسب رتبه اول دانشكده فني مشهد گرديدم و پس از شركت در كلاس هاي تخصصي و عمومي كه به مدت يك هفته برگزار شد از اوايل فروردين تمام سعي و تلاش خود را براي موفقيت در اين دوره از مسابقات علمي كاربردي آموزشكده هاي فني كشور گذاشتم.
وي در زمينه نحوه برگزاري كلاس هاي تخصصي و عمومي براي آمادگي شركت در آزمون كشوري گفت: امكاناتي كه براي ما درنظر گرفته بودند در سطح مطلوبي بود و علاوه بر آن از اساتيد برجسته استان هم در اين كلاس ها بهره مند شديم.

وي ادامه داد: دوستان و مسئولان كه از كسب رتبه اول توسط من در دانشكده فني مشهد اطلاع داشتند با تشويق من براي ادامه كار انگيزه بيشتري در من براي حضور در مرحله دوم اين دوره از مسابقات به وجود آوردند و تا جايي كه اطلاع دارم از خراسان جنوبي فقط دانشجويان دانشكده ابن حسام بيرجند در مرحله كشوري شركت كرده بودند.
وي با بيان اينكه سه نفر اول اين مرحله مي توانستند بدون شركت در آزمون كارداني به كارشناسي، ادامه تحصيل در مقطع كارشناسي بدهند، افزود: اين موضوع باعث ايجاد انگيزه بيشتر در تمام شركت كنندگان شده بود و من به كسب مقام كاملا" اميدوار بودم.
وي با اشاره به اينكه عامل موفقيتم پس از خواست خداوند متعال خانواده ام مي باشند گفت: اعضاي خانواده ام با دادن روحيه به من باعث شدند تا سعي و تلاشم را براي موفقيت در اين آزمون دوچندان كنم.
وي اضافه كرد: با توجه به پيشرفت صنعتي كشور نياز به رشته هاي فني و افراد فارغ التحصيل در اين رشته ها روزبه روز در كشور بيشتر احساس مي شود كه اين موضوع زمينه كاري رشته الكترونيك را بيشتر كرده است.
وي ادامه داد: از آنجايي كه در كشور زمينه تحصيل در اين رشته فراهم مي باشد و از طرف ديگر با موفقيت در اين دوره از مسابقات زمينه ادامه تحصيل برايم بدون شركت در كنكور فراهم شده در آينده نيز حتما" تحصيل در رشته الكترونيك را ادامه خواهم داد.

وي با بيان اينكه در سومين المپياد مهارت حرفه اي در رشته برق صنعتي در استان خراسان نفر اول و در كشور نيز مقام چهارم را كسب كرده است، گفت: با توجه به اين كه خودم در سن 24 سالگي در دانشكده فني مشهد قبول شده ام، معتقدم كه در هر سني مي توان ادامه تحصيل داد. به همه هم سن و سال هاي خود نيز به عنوان يك دوست توصيه مي كنم هيچ گاه دست از تلاش و كوشش برندارند زيرا با انجام اين كار به هرچه بخواهند دست خواهند يافت.