عید باستانی نوروز

وآغاز سال ۱۳۸۷ هجری شمسی

بر تمام هموطنان مبارک باد

گزارش

اعتراض رانندگان به دست اندازهاي جاده فردوس- آيسك
تاريخ انتشار 27/12/86 شماره سريال 16944

 ناتمام ماندن طرح تعريض محور ارتباطي فردوس- آيسك پس از ٦ سال و خرابي آسفالت اين جاده با اعتراض رانندگان مواجه شد.تعدادي از رانندگان عبوري از محور فردوس- آيسك در گفت وگو با خبرنگار ما با انتقاد از وضعيت نامناسب اين جاده ارتباطي گفتند:اين محور ٢٤ كيلومتري يكي از بي كيفيت ترين جاده هاي استان است.به گفته آنان اين جاده ارتباط شهرستان فردوس و استان هاي مختلف را به مركز استان و شهرستان هاي سرايان و قاين برقرار مي كند ولي كيفيت آسفالت آن بسيار نامناسب است.يكي از رانندگان كاميون هم اضافه كرد: دست اندازها و چاله هاي محور فردوس- آيسك به ويژه در حوزه استحفاظي اداره راه و ترابري فردوس امان رانندگان را بريده است.«غلام رضا خاكسار» افزود: مسئولان هر سال به جاي آسفالت گرم و بازسازي جدي اين محور ارتباطي، به يك قيرپاشي اكتفا مي كنند.
وي ادامه داد: در محدوده اداره راه و ترابري سرايان عمليات قيرپاشي و آسفالت جاده از كميت و كيفيت بهتري برخوردار است.يكي ديگر از رانندگان خاطر نشان كرد: قبل از سفر دوم هيئت دولت به استان در آبان ماه امسال اداره راه و ترابري فردوس اقدام به ريختن آسفالت سرد در محل تعريض شده و چاله هاي اين جاده كرد.تقي زاده افزود: ولي متاسفانه چون اين عمليات با عجله و بدون كار كارشناسي و نظارت فني انجام شد، آسفالت ها يك ماه هم دوام نياورد و با برودت شديد هوا و يخ زدگي آسفالت در حال حاضر جاده به يك راه شوسه روستايي تبديل شده است.وي بر لزوم انجام كار قانوني و استاندارد در ادارات و نهادها تاكيد كرد و گفت: متاسفانه اين جاده به طور ضربتي آسفالت شد و عمليات زيرسازي، قيرپاشي و استفاده از ماشين آلات لازم در اين پروژه رعايت نشد.
وي تصريح كرد: در بخشي از جاده كه عمليات تعريض نيز انجام شده شيب جاده به وسط محور است و اين مسئله باعث يخ زدگي ساير بخش هاي جاده هم شده است.محمدزاده يكي ديگر از رانندگان هم گفت: محور فردوس- آيسك غيراصولي احداث شده و در حال حاضر وضعيت اين جاده ارتباطي به ويژه تا سه راهي سرند كه در حوزه اداره راه وترابري فردوس قرار دارد به گونه اي است كه هنگام تردد خسارات سنگيني به خودروها وارد مي شود.راننده يك آژانس مسافربري خاطر نشان كرد: متاسفانه در شهرستان هاي فردوس و سرايان ضعف راه سازي و خرابي جاده هاي ارتباطي بيش از ساير محورهاي ارتباطي خودنمايي مي كند.
وي اضافه كرد: هر بار كه از سرايان به فردوس مي آيم با خود مي گويم دوباره در اين جاده پر از دست انداز و خطر آفرين رانندگي نخواهم كرد ولي مجبورم براي امرار معاش خانواده ام به اين كارتن بدهم.رئيس اداره راه و ترابري فردوس هم گفت: متاسفانه سرماي شديد و برودت هوا در دي ماه امسال خسارات بسيار سنگيني به جاده هاي ارتباطي شهرستان وارد كرد و جاده  بشرويه كه محور ارتباطي ٦ استان است بيشترين آسيب را ديده و حجم خسارت وارده ٢٠ ميليارد ريال برآورد شده است.
مهندس پيشاوري افزود: عمليات روكش و ترميم آسفالت ارتباطي بشرويه در حال انجام است و با اتمام آن روكش آسفالت و ترميم جاده آيسك در برنامه كاري قرار خواهد گرفت.وي ادامه داد:روكش آسفالت جاده آيسك به طول ٤ كيلومتر انجام شده است.وي افزود: ترميم موقت جاده ارتباطي فردوس- آيسك با آسفالت سرد به زودي انجام مي شود و١٠ كيلومتر از اين مسير تعريض شده و سه و نيم كيلومتر انتهاي مسير به دليل نبود قير معطل مانده است.

نتايج انتخابات در حوزه فردوس -طبس -سرايان

عابدي به مجلس راه يافت

فرماندار فردوس در استان خراسان جنوبي از پايان كار شمارش آرا انتخابات هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي در حوزه فردوس، طبس و سرايان خبر داد.

عباس اقبال روز شنبه به خبرگزاري جمهوري اسلامي گفت: بر اين اساس "محمد كريم عابدي" در اين حوزه انتخابيه بيشترين شمار آرا را كسب كرده است.

وي افزود: در اين حوزه انتخابيه بر اساس شمارش آرا از مجموع ‪ ۸۳‬هزار و ‪ ۶۶۱‬راي ماخوذه:
محمدكريم عابدي ‪ ۳۱‬هزار و ‪ ۳۲۵‬راي
محمدرضا اميرحسنخاني ‪ ۲۶‬هزار و ‪ ۱۳۲‬راي
محمدعلي عبدالله زاده ‪ ۱۸‬هزار و ‪ ۶۳‬راي
سيدجواد كوباري ‪ ۲۴۵۶‬راي
جلال مالدار ‪ ۱۷۲۶‬راي
علي رجب زاده ‪ ۱۱۶۴‬راي را به دست آوردند.

وي تعداد واجدين شرايط راي دادن در اين حوزه انتخابيه را ‪ ۱۰۱‬هزار نفر و درصد شركت‌كنندگان در انتخابات را ‪ ۸۴‬درصد ذكر كرد

؛سرما به آسفالت بلوار ورودي آيسك خسارت زد

آسفالت بلوار ورودي شهر آيسك به دليل برودت شديد هوا صد در صد خسارت ديده است. شهرداري آيسك گفت: سرماي بي سابقه آسفالت بلوار اصلي اين شهر را هم خراب كرده است.شعبان سنگي با بيان اين كه پروژه احداث ميدان و برج نوري در ورودي شهر آيسك به دليل سردي هوا و بارندگي شديد معطل مانده بود اظهار اميدواري كرد:تا عيد نوروز عمليات بلوكه گذاري و آماده سازي اين پروژه انجام شود.

تازه های انتخاباتی

تنور داغ انتخابات هشتم در آیسک

با نزدیک شدن به روز رای گیری در حوزه انتخابیه فردوس- طبس-سرایان گه وسعتش از برخی استانهای کشور بیشتر است بازار انتخابات بیشتر برای آقایان دکتر محمدرضا امیرحسنخانی وخلبان محمد کریم عابدی گرو است واین دو در سطح شهرها وروستاها بر سر زبان ها هستند .

اگر چه از ۱۱ کاندیدای حوزه انتخابیه مورد اشاره تاگنون ۴ نفر به اسامی مهندس محمدرضاتوسلی -اصغر ایرانی- محمد رزمجو-شاکری به نفع دکتر امیر حسنخانی کنار رفته وانصراف داده اندولی با توجه به گستردگی حوزه انتخابیه هنوز هیچ چیز قابل پیش بینی نیست . منابع موثق از شهرستانهای فردوس وسرایان اطلاع دادهاند در این دو شهرستان دکتر امیر حسنخانی از محبوبیت بیشتری برخوردار است ولی باید منتظر اعلام نتایج ارائ باشیم.

وعده تمام علاقه مندان به انقلاب ونظام ومشتاقان پیشرفت حوزه انتخابیه فردوس-طبس وسرایان روز جمعه ۲۴ اسفند ماه پای صندوق های اخذ رای انشاا... 

سحرخيزان قهرمان واليبال جام فجر آيسك

 
تيم سحرخيزان سرايان مقام اول مسابقات واليبال جام فجر آيسك را كسب كرد.به گزارش خبرنگار ما در اين مسابقات ١٢ تيم در سالن ورزشي آيسك به مصاف هم رفتند كه در پايان تيم سحرخيزان به مقام قهرماني رسيد.در اين تيم محسن دهقانيان، مهدي رحيمي، محمد اميني، جواد عليزاده، رضا طالبي، سيدمحمد ابراهيميان، حسين دشتبان و مهدي ايزدپناه به سرپرستي عليرضا جوانمرد بازي مي كردند.در اين مسابقات تيم هاي تعاوني توليد آيسك و لوله سبز نيز مقام هاي دوم و سوم را كسب كردند.

تيم فوتبال ساحلي بغداده در رقابت هاي كشوري افتخار آفريد

 تيم فوتبال گل كوچك ساحلي روستاي بغداده بخش آيسك  قهرمان مسابقات كشوري شد.به گزارش خبرنگار ما در اين مسابقات كه در اصفهان برگزار شد ١٥ تيم به مصاف هم رفتند كه در پايان تيم روستاي بغداده به نمايندگي از خراسان جنوبي با اقتدار كامل به مقام قهرماني رسيد. همچنين تيم هاي مازندران وخوزستان مقام هاي دوم و سوم را كسب كردند.براساس اين گزارش در تيم قهرمان ناصر لالوئي، مهدي شهسواري، غلامرضا شاهي و حميد محمدزاده به مربيگري شاهي حضور داشتند.

2خبر کوتاه

+ نمايشگاه عاشورا در روستاي مصعبي بخش آيسك شهرستان سرايان گشايش يافت اين نمايشگاه تا ٢٨ صفر براي بازديد عموم داير خواهد بود.
+ گروه تعزيه خوانان (نينوا) شهرستان كاشمر هم زمان با اربعين حسيني مراسم تعزيه در جوار بارگاه امام زاده سلطان مصيب روستاي مصعبي شهرستان سرايان برگزار كردند

؛تجهيز امكانات فرهنگي ورزشي مصعبي ضروري است

تاريخ انتشار 13/12/86 شماره سريال 16933

  امكانات فرهنگي ورزشي در روستاي مصعبي بايد فراهم شود.
جمعي از اهالي روستاي مصعبي بخش آيسك شهرستان سرايان در گفت وگو با خبرنگار ما به نبود امكانات فرهنگي، ورزشي و راه ارتباطي اشاره كردند و خواستار رفع اين مشكلات شدند.
محمودي مديركانون فرهنگي هنري باقرالعلوم روستاي مصعبي هم گفت: در حال حاضر اين كانون وابسته به مسجد جامع روستا است و مكان مناسب ندارد و نوجوانان و جوانان هم از مزاياي اين كانون كمتر بهره مند مي شوند.
امام جماعت و روحاني مستقر روستاي مصعبي نيز بر لزوم تجهيز كتابخانه روستا تاكيد كرد و افزود: مكاني براي كانون فرهنگي مذهبي وجود ندارد به دليل و نبود فضاي مناسب و سالن چند منظوره فعاليت هاي فرهنگي هنري در روستا انجام نمي شود.
حجت الاسلام اعرابي اضافه كرد: در كنار توجه به جاذبه هاي تفريحي و گردشگري روستا، توسعه امكانات فرهنگي ورزشي براي نسل جوان هم بايد مد نظر قرار گيرد.
رئيس شوراي اسلامي روستاي مصعبي هم اضافه كرد: كيفيت نامطلوب تصاوير شبكه هاي صدا و سيما و نبود سالن ورزشي از مشكلات جدي مردم روستاست.
اسماعيلي افزود: اين روستا از راه آسفالته به مركز بخش برخوردار نيست و تاخير در تكميل طرح هادي از مشكلات اساسي روستا است.
به گفته وي طرح هادي روستا در حال حاضر به دليل همكاري نكردن برخي ادارات مربوطه معطل مانده است.

رئيس اداره تبليغات اسلامي سرايان:


حضور حداكثري مردم در انتخابات دشمنان را مايوس مي كند
تاريخ انتشار 13/12/86 شماره سريال 16933
 حضور حداكثري مردم در انتخابات ٢٤ اسفندماه دشمنان ايران اسلامي را بار ديگر مايوس خواهد كرد.
رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان سرايان در جمع مردم روستاي «مصعبي» گفت: شرايط فعلي جهان و توطئه هاي آمريكا و اسرائيل مي طلبد كه مردم ما همچون گذشته با حضور جدي در انتخابات مجلس بار ديگر مشت محكمي بر دهان ياوه گويان وارد كنند.
حجت الاسلام سهرابي با اشاره به اعزام روحاني به روستاهاي شهرستان سرايان و برگزاري آيين هاي عزاداري دهه آخرماه صفر افزود: با همكاري اداره بازرگاني مقاديري برنج و روغن نيز به روستاهاي كريمو، مصعبي، قاسم آباد و زنگويي اختصاص يافته است

؛اولين سامانه بانكداري الكترونيكي در آيسك راه اندازي مي شود

 اولين سامانه بانكداري الكترونيكي با نصب و راه اندازي سيستم ATM در بانك كشاورزي شهر آيسك فعال مي شود.مدير امورشعب بانك كشاورزي استان گفت: تا پايان نيمه اول سال ٨٧ اين سيستم در شعب مستقل بانك كشاورزي داير و خدمات مختلف سيستم الكترونيكي را ارائه خواهد كرد.فرهاد فنودي افزود: اعتباري شدن اين شعبه به تصويب رسيد و كشاورزان براي گرفتن تسهيلات بانكي نيازي به مراجعه به مركز شهرستان ندارند.وي از رشد ٣٠ درصدي اعطاي تسهيلات در شعب بانك كشاورزي استان خبر داد.

مركز اورژانس ١١٥ آيسك

خراسان جنوبي در پوشش اورژانس جاده اي به شاخص انتهاي برنامه چهارم رسيد
تاريخ انتشار 30/11/86 شماره سريال 16923

استان خراسان جنوبي در پوشش اورژانس جاده اي به ١٠٠ درصد شاخص انتهاي برنامه چهارم رسيد.رئيس مركز فوريت هاي پزشكي و اورژانس ١١٥ دانشگاه علوم پزشكي بيرجند در مراسم افتتاح مرکز  ۱۱۵ آیسک گفت: پوشش جاده اي در اين استان به ازاي هر ٣٤ كيلومتر يك پايگاه اورژانس ١١٥ است كه با راه اندازي ٢٣ پايگاه در٢ سال اهداف برنامه چهارم توسعه محقق شده است.دكتر حسيني در مراسم آغاز به كار مركز اورژانس ١١٥ آيسك افزود: اورژانس ١١٥ استان رتبه اول را در پوشش حوادث جاده اي كشور كسب كرد.وي ادامه داد: اين مجموعه رتبه دوم را در رسيدن بر بالين بيمار در حوادث جاده اي كشور به خود اختصاص داده است.به گفته وي در اجراي مصوبات سفرهاي استاني دولت به خراسان جنوبي تاكنون ٢٠ پايگاه اورژانس ١١٥ در نقاط محروم و جاده هاي استان راه اندازي شده است.
وي گفت: مركز اورژانس ١١٥ آيسك فعلا با يك دستگاه آمبولانس و نيروي مجرب راه اندازي شده و در آينده صاحب ساختمان و آمبولانس جديد خواهد شد.

؛كانون جوادالائمه؛ قهرمان مسابقات فوتسال آيسك


يك دوره مسابقات فوتسال در ٢ رده سني زير و بالاي ٣٠ سال در آيسك برگزار شد.به گزارش خبرنگار ما، در اين مسابقات و در رده سني زير ٣٠ سال، تيم كانون جوادالائمه (ع) با بازي مجيد غلامي، علي مومني، فاضل علمدار، مجيد محمد زاده، مهدي فداكار، حميد مالكي، مرتضي آجري و محمد بني اسد و به مربي گري غضنفر اسدي، به مقام قهرماني رسيد. همچنين تيم هاي شهيد علمدار و شهرداري مقام هاي دوم و سوم را كسب كردند.بر اساس اين گزارش در رده سني بالاي ٣٠ سال هم تيم فرهنگيان با حضور حسين كريمي، مجتبي آجري، محمد تقي روحي، علي حسين زاده، مهدي محمدزاده، اكبر محمدزاده، وحيد محمدي و عباس انصاري و مربي گري رحمت  الله عربي در جايگاه قهرماني ايستاد و تيم هاي تربيت بدني وشهرداري نيز مقام هاي دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

؛رقابت هاي دوچرخه سواري در آيسك به پايان رسيد

 
؛يك دوره مسابقات دوچرخه سواري در آيسك برگزار شد.در پايان اين مسابقات و در بخش نوجوانان حسين عرب، وحيد عربي و مهدي زارعي مقام هاي اول تا سوم را كسب كردند و در مقطع جوانان نيز مجيد غلامي، علي مومني و محمد خياط اول تا سوم شدند.

؛دوندگان آيسك به رقابت پرداختند

 
يك دوره مسابقه دو به مسافت هاي ٢، ٣ و ٥ كيلومتر در آيسك برگزار شد.به گزارش خبرنگار ما، در اين مسابقات و در رده سني نونهالان محمد امين عربي ، هاشم احتياطي وعلي بلوكيان و در رده سني نوجوانان علي عربي، حسن پاينده و محمد طحان مقام هاي اول تا سوم را كسب كردند. در بخش جوانان نيز مجيد غلامي، عباس عرب و محمود صيادي اول تا سوم شدند.